PROIECT / PROJECT: SENSIDERMA
PROGRAM / PROGRAM: CABINET MEDICAL

AUTOR PRINCIPAL/ MAIN AUTHOR: OANA SIMIONESCU
CO-AUTORI/ FURTHER AUTHORS: ALEXANDRU COZMA, CODRUTA NEGRULESCU
BIROU DE ARHITECTURA / OFFICE: F O R + ATELIER TREI
COLABORATORI / COLABORATORS: OANA ANECI, ANDRA JUGANARU
STRUCTUR? / STRUCTURAL ENGINEER: ALEXANDRU IACOB
INSTALATII / INSTALATIONS ENGINEER: DUMITRU DUTU
EXECUTIE MOBILIER / FURNITURE EXECUTION: S.C. INHABIT S.R.L.

BENEFICIAR / CLIENT: S.C. SENSIDERMA S.R.L.
SUPRAFATA CONSTRUITA / BUILT SURFACE AREA: 120mp
BUGET / BUDGET: – PROIECTARE / PROJECT PERIOD: MARTIE 2012 / MARCH 2012
AMPLASAMENT / LOCATION: str. 3 August 1919, nr.1, Timisoara

DESIGN GRAFIC / GRAPHIC DESIGN: OANA SIMIONESCU
FOTOGRAFII/ PHOTOS: ATTILA WENCZEL, ALEXANDRU COZMA

TXT: OANA SIMIONESCU

Proiectul propune o amenajare aerisita, care va servi drept fundal pentru activitatile unui cabinet medical specializat pe dermatologie si estetica medicala – de aici provine combinatia dintre alb imaculat si obiectele de mobilier cu design sofisticat, in culori pastelate.

In afara functiunii sale, amenajarea isi propune sa medieze contextul complex al spatiului pe care il ocupa. Desi face parte dintr-o cladire proiectata de Laszlo Szekely, in 1911, spatiul a suferit o serie de modificari de-a lungul anilor – modificari care au dus la pierderea aproape integrala a autenticitatii sale. Proportiile incaperilor, grosimea peretilor si structura de rezistenta sunt singurele elemente ce mai vorbesc despre trecutul acestui loc. Astfel, toate operatiile exercitate in cadrul proiectului au incercat fie sa sublinieze aceste elemente, fie sa se camufleze discret in imaginea de ansamblu – prin jocuri simple de mat /lucios, alb/gri /colorat, sau suprafete-oglinda. Un exemplu de piese camuflate sunt tamplariile din fatada principala – piese masive din lemn de stejar, vopsite in maro inchis in momentul achizitionarii spatiului de catre beneficiar, elemente straine cl?dirii.

Decoratia fatadelor si a interiorului casei de scara prezinta ca tema comuna un joc de pozitiv/negativ exprimat prin caree, brauri si benzi de table de sah. Acestora li se alatura o serie de alte motive geometrice, cu referire continua la patrat. Aceasta tema a formelor curate, geometrice a fost preluata in cadrul amenajarii devenind referinta pentru planurile tavanelor, dimensionarea pieselor ceramice, jocul oglinzilor, “fatadele” pieselor de mobilier si selectarea pieselor de design complementare.